torsdag 3 juni 2010

i cirklar / in circles


Cirkulär
i cirklar.
Cirklar runt i cirklar.
Mina cirkulära fynd, i väntan, i studion.
En hårsnodd, två rostiga metallringar, en gammal cykelfälg.
Perfekta fynd till mitt arbete.
Den sista bilden är en hälsning till Textilspanieln och hennes fötter och hennes mattor.

Och mitt i livet så är mitt hjärta och min bön i Gaza och hos folket i Israel som har sina hjärtan på båda sidor muren.

Circular
in circles.
Circles round in circles.
My circular findings, waiting, in the studio.
One hair band, two rusty metal rings, an old bicycle rim.
Perfect finds for my work.
The last photo is a greeting to Textilspanieln and her feet and her carpets.

And in the middle of life my heart and prayers are in Gaza and with the people of Israel who has their hearts on both sides of the wall.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

:) Tack så mycket för hälsningen, hälsar både jag och mattorna!